torsdag 14 maj 2009

FRIHET REGINA LUND


9

Sol till er, alla vackra själar, 

FRIHET står det tatuerat på min vänstra arm, ungefär ovanför där en klocka skulle sitta.

Jag har den tatueringen för att alltid, alltid påminna mig själv om hur viktig friheten är för mig.

Istället för att vrida upp armen och titta på klockan så tittar jag på FRIHET.

Jag har skrivit långa manifestationer och tal till frihetens lov.

Jag har designat kläder i namnet FRIHET med tillhörande koncept och attribut.

Den 13 mars 2009 gick mitt patent igenom och jag har nu patent på varumärket FRIHET.

Jag älskar det ordet så mycket. Jag ville bygga upp något kring det. På kul och på allvar.

Ge ordet och dess innebörd kärlek och ge det alla mina idéer.

Jag älskar FRIHET så mycket.

Det är det vackraste ordet jag vet efter KÄRLEK.

Jag bestämde mig för att skapa mina drömplagg och mina dröm grejer under namnet FRIHET.

Så det jobbar jag med nu.

Att finna rätt finansiärer och rätt FRIHETS kämpar som kan hjälpa mig att förverkliga min vision ihop med mig.

Dom är på väg…

91

Jag har alltså patent på FRIHET som varumärke och det är ju super kul men FRIHET är ju verkligen allas…tänkte bara hjälpa till att sprida den ännu mer, den underbara friheten.

Så kan man äga FRIHET?

Ja, det kan man. Alla kan det. Den är allas och vi kan äga den. Det kan jag och du, där vi befinner oss på klotet. Om vi vill.

Vi har rent vatten, mat för dagen, tak över huvudet, värme och fred. Vi behöver inte ducka för kulor då vi går ut och vi behöver inte svälta ihjäl.

FRIHET att röra oss fritt, andas frisk luft och äta och dricka oss mätta…den friheten har vi.

Vi kan skriva och säga vad vi vill utan att bli skjutna. Vi kan vara så som vi är utan att bli dömda till döden…

Kanske mobbas vi och hunsas ibland men vi behåller våra liv.

Vi kan välja att leva annorlunda än normgivaren.

Om vi vill.

Om vi orkar.

Vi kan välja att leva nära naturen, ha frisk luft, andas,äta,älska,leka,leva.

Vi har möjlighet till FRIHET.

Varje människa är ansvarig för sin egen lycka heter det ju så vackert.

Jag tycker det är sant.

Varje människa är ansvarig för sin egen FRIHET. Jag tycker det är sant.

 Jag skulle också kunna säga att i viss mån är det sant. Sett ur ett visst inre och andligt perspektiv.

Men jag väljer alltid att tro den är möjlig för alla överallt.

Överallt.

Överallt.

Frihet.

Jag vill att det ska vara så.

Överallt.

FRIHET är möjligt.

Om man föds på rätt plats på klotet.

Om man inte föds in i hat.

Då är det lite svårare, kanske tar det lite längre tid, då blir kanske FRIHETEN det svåraste som finns att tillskansa sig.

Men det går.

Jag tror det.

Jag VET det i mitt hjärta.

FRIHET för alla går att uppnå.

Det går.

Jag kan skriva låt texter och böcker om FRIHET, tatuera in den på min arm, i mitt hjärta, hylla den, skapa saker i dess namn och tillbe den på massa olika sätt men till sist är ändå det enda sättet att riktigt uppnå den på riktigt är att känna den djupt inom sig som ett brett ömt, stillsamt, inre leende, som en ängel i bröstet, äga den i hela sin kropp och sin själ, i alla sina dimensioner. Det enda sättet att ge sig total FRIHET är i tillit till sig själv, till allt som är, till alla, till allt man möter och att utan att vänta sig något i gengäld ge alla andra rätten till sin FRIHET.

FRIHET tillhör alla.

Det borde vara självklart men vi vet alla att det inte är självklart på en massa platser i vår kropp och själ och på massa platser på vårt jordklot.

Vi kan börja med att försöka ge oss själva FRIHET att vara precis så som vi är, så stora eller små som vi är.

Nästa steg är att ge det till andra.

Inom dig, släpp din nästa fri.

Den enda man kan förändra är sig själv.

Du kan aldrig påtvinga någon FRIHET.

FRIHET måste tillskansas av dig själv till dig själv innan du kan ge den till någon annan.

FRIHET.

Den är allas.

Alla kan äga den inuti sig själv.

Oavsett vad andra säger och gör med dig så kan DU , djupt inom dig, äga FRIHET.

Även dom mest hunsade, mobbade, kränkta och grymt torterade människorna kan vittna om hur ingen kunde på riktigt komma åt dom då dom kände FRIHET inuti sin egen själ, inuti sitt eget hjärta.

8

Det värsta man kan göra mot en människa är att göra något mot henne som hon inte vill.

Det tycker jag är sant.

Det viktigaste för människan tror jag är FRIHET.

Om det hjälper att skaffa sig en tatuering som påminner om det så gör det!

Det hjälper då man glömmer. Det hjälper mig.

Det gör mig glad att få känna mig fri.

Glad är viktigt att få vara, tycker jag.

Låt ingen någonsin frånta dig din glädje!

Min älskade farmor sa alltid ”det du har i huvet kan ingen ta ifrån dig”!

Jag fattade vad hon menade. Hon sa det för att jag skulle plugga mycket.

Vilket jag också gjorde.

Men tyvärr tror jag absolut vi kan fråntas det vi har i hjärnan men däremot vår emotionella intelligens, vår själsliga kunskap, den kan ingen ta ifrån oss när vi en gång funnit den. Det tror jag är sant. Jag tror vi i sjäen utvecklas genom oändligheten i oändligt många livstider. Fler än vi kan förstå.

Hade min farmor levt nu hade hon kanske sagt ”Friheten att tänka och känna fritt inuti din själ kan ingen ta ifrån dig”.

FRIHET, när du verkligen har den inuti dig, kan ingen ta den ifrån dig.

 

När du känner att du har den.

Totalt.

Inspirera då andra att finna den.

Utan FRIHET ingen kärlek, utan FRIHET ingen fred.

Så fred , kärlek och frihet.

Låt oss tillåta oss att älska dom orden hur uttjatade vi än tror att dom är.

FRIHET.

Vad jag älskar det ordet.

FRIHET:

Den som vi i Sverige så ofta tar för givet.

Låt oss komma ihåg att älska den så att den förökar sig också till dom som inte har den.

Skriv gärna på;

http://expressen.wufoo.com/forms/free-dawit/http/true/

Nu tillbaka till Japan följetången.

Jag vann ju Samuraj tävlingen förra veckan i tv programmet och det var enormt kul och miljön var så vacker där uppe i bergen att den tog andan ur mig.

Skogen, bergen, mystiken. Alla samurajerna var riktiga Samuraj lärlingar till den store mästaren och deras energi var mjuk, kärleksfull, andlig och fokuserad.

Dom gav koncentration ett ansikte.

Lite synd är att programmet inte hinner visa allt det där vackra, allt det där jag upplevde runt ikring.

Skulle vilja ni fick det också. Våra fotografer på resan var mycket duktiga och jag är säker på att vackra bilder kommer att dyka upp i dom kommande 8 programmen, så fortsätt titta.

Det är ju ett lekprogram som inte är hur långt som helst och inte ger plats för dom vackraste kamera vinklarna så ni får helt enkelt åka dit istället.

Jag tror japanerna behöver vårt svenska och vice versa. Sverige/Japan är en bra mix.

7

 

81 

FRIHET för mig är också att få sprida glädje, träffa nya människor, leka ,utforska och göra det jag har lust med.

Därför ville jag ha rätt att få leka och ha kul i Japan. Mer lek mindre krig!

Dom som leker ihop krigar inte mot varandra. Det tror jag är sant.

 71

Det är aldrig för sent att ha en lycklig barndom, som nån klok yppat.

Det är aldrig för sent att få leka.

Även om man måste åka hela vägen till Japan för att göra det.

Många reaktioner jag fått på programmet är att folk inte tror vi är i Japan utan i en studio i Stockholm, men då kan jag informera om att så inte är fallet.

Vi var i Japan. For real!

Så nu får ni lite fler bilder från Japan.

Bevis;

 82

 

83

 

92

 

101

 

112

Innan jag åkte till Japan färdigställde jag min musik video Bartender.

Nästa vecka får ni en rapport från den inspelningen samt från duetten och videon jag gjort i veckan med min barndoms kompis från Gävle; Fredrik Swahn.

 72

 

84

 

93

Glädje är FRIHET.

Omge er med människor som ger er glädje!

Här nedan kommer några glada;

10

 

111

 

121

 

13

 

14

Sol till er alla!

Vi ses nästa vecka!

Regina