torsdag 14 maj 2009

Krönika från Regina Lund i Japan Del3

Sol till er, vackra själar 

reg12

Denna vecka har jag förutom att jag sitter och skriver på min bok ”FRIHET”, även läst dikter på Kulturhuset i Stockholm i Stadsmissionens regi. Stadsmissionen och Klara Gården, som hjälper hemlösa kvinnor att få en fredad plats, är värda att få kärlek och uppmärksamhet så om ni har överskott av kläder eller annan god, varm och kärleksfull energi så sänd dom dit.

Stötta stadsmissionens arbete genom att köpa kläder på Remake tex. Finns bland annat vid Sergels Torg i Stockholm.

Denna vecka har jag också åkt fram och tillbaka mellan Köpenhamn och Stockholm för att jag ska spela teater i Köpenhamn i höst på Scen Får 302 i Nyhavn i Köpenhamn. Mitt tips denna vecka är som alltid mitt favvo fik i Köpenhamn det gamla apoteket ”Bang og Jensen” på Istedgade.

Det är sol där nu.

Eftersom några er tyckte jag skrev så långt sist, som det ju gärna blir då mitt motto är ”Sharing is Caring”, så ska jag istället ge er bilder denna vecka. Jag lyssnar på era åsikter och tar in… det kan vara skönt med lite ”tystnad”, för mycket ord och oljud och för många intryck är också en form av förorening, så nu tystnad och lite bilder…en bild säger mer än tusen ord.

Japan i bilder varsågoda:

 1reg1

 

1reg2

 

1reg3

 

1reg4

 

1reg5

 

1reg6

 

1reg7

 

1reg8

 

1reg9

 

1reg10

 

1reg11

 

1reg12

 

1reg13

Det var svårt att landa efter alla intryck i Japan men allt jag kan säga är att oavsett vad ni tycker om det lekprogrammet jag med glädje och lust medverkar i från Japan så kan jag lova er att Japan är något helt annat också… så bara åk dit. Upplev själva! Vet att tv programmet är högljutt och galet men det som omger dig i Tokyo är faktiskt övervägande tystnad, välbehag och ro. Självklart beror det på var man söker sig men mitt övergripande intryck var stillhet och välbehag.

Jag ger er helt enkelt bara en tyst rekommendation. Jag kan varmt rekommendera Tokyo med omnejd.

Resten av Japan har även jag kvar att upptäcka. Vi ses där!

Veckans boktips är ”Thiaoouba Prophecy” av Michel Desmarquet.

Kolla  www.thiaoouba.com.

För alla nyfikna.

Det är spännande och kul läsning! Alla rekommendationer från föregående veckor kvarstår.

I bok affären JUNO som jag tipsade om förra veckan når ni kontakt med en fantastisk man som heter Derek Garudo som är på besök från Los Angeles , han är medial och honom når ni även för sittningar via hans mail dgarudo@gmail.com

Liisa-Lo är ett annat mycket bra medium som jag kan rekommendera och hon finns på angelmagick@hotmail.com

Jag vill hellre kalla dom för änglar på jorden men det vedertagna är ju medium… så jag använder det för att ni som vanligtvis inte har kontakt med den världen ska förstå… men fråga dom själva vad dom vill kalla sig. Dom förmedlar information från andra realmer kan man säga. Ger lite högre kunskap som inte går att mäta i betyg och siffror och pengar.

I framtiden kommer vi alla ha dom där gåvorna… så vi kan börja öva redan nu, så når vi utvecklingen av ett högre medvetande fortare.

Jag kallar dom hjälpande Änglar på jorden.

Jag tycker inte titlar är så viktiga.

Yrkestitlar och andra status prylar är så irrelevanta när man tänker på vad vi verkligen är. Jag rekommenderar i alla fall Derek och Liisa lo.

1reg14

Tack för fin respons få fredtalet! Här får ni en annan av mina synder som jag är skyldig till, ett tal jag skrev i Köpenhamn och som jag av en slump kom att hålla i Västerås då det regnade under en konsert och som jag och DJ Renegade kände för att göra lite oljud till ;

Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=KcsFDdxExm4

Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=kQaNJ_PNVTY

Men ni behöver inte lyssna till den idag…idag är tystnaden, bilderna och stillhetens dag…

Oljud förorenar också så låt det vara tyst idag.

Allt förändras hela tiden och för att vara beredd på alla förändringar som ständigt sker är det bra att ha varit tider i tystnad och stillhet, att vara vaken, alert och utvilad. Annars tar det så hårt när förändringens vingslag slår mot ansiktet.

Va beredd på allt och vad som helst, hela tiden!

Gå försiktigt!

Varje steg är en kyss!

Till sist ett citat av Moder Teresa;

”If you judge people , you don´t have time to love them!”

Det tycker jag är ett vackert citat!

Älska så många ni bara kan under er livstid… och nästa och nästa och nästa och nästa!

Allt gott till er alla fram tills nästa vecka och må solen lysa upp er värld och må ni få så mycket kärlek att det smittar och rinner över till alla…ja till och med till andra solsystem!

1regslut

Kram

Regina